Dzisiaj parę słów o stworzonym modelu dźwiękowych osi X, Y, Z, dzięki, któremu udało nam się odwzorować lokalizację źródeł dźwięku w wirtualnej przestrzeni.

czwartek, 30 września 2021

W trakcie pierwszego etapu prac badawczych stworzyliśmy cyfrowy model wirtualnego pokoju (z ang. Virtual Room Model, VRM).

Opracowana technologia komputerowa pozwala użytkownikowi na orientację w wirtualnej przestrzeni przy wykorzystaniu jedynie dźwięków. Osoba nie wykonując żadnego ruchu, jest w stanie zlokalizować wirtualne źródła dźwięku bez konieczności zakupu kosztownego hardware. Do obsługi będzie potrzebny jedynie ogólnodostępny sprzęt, tj. komputer z myszą i klawiaturą/ smartfon i słuchawki. Dzięki temu w tworzone gry dźwiękowe będzie mogła grać szeroka grupa odbiorców.

Na zdjęciu możecie zobaczyć, jak wygląda aplikacja testowa „od kuchni”, zwizualizowany przykład opracowanych algorytmów odpowiadających za dźwięki.