Trochę historii
środa, 28 lutego 2024Nie, nie zebrało się nam na wspominanie przeszłości o tym jak powstała audio gra „Detektyw Malinowski”. Choć byłoby dużo ciekawych rzeczy do opowiedzenia. Nie zamierzamy również debatować o historii z podręczników szkolnych. Zgodnie ze styczniową zapowiedzią chcieliśmy przekazać kilka informacji o fabule „Detektywa Malinowskiego”. Powiązana ona jest z naszą wcześniejszą produkcją „Rosemary`s Fate”. Gracz będzie uczestnikiem wielu tajemniczych, a czasem i wymagających wydarzeń. Ich szczęśliwe wykonanie będzie zależeć od jego umiejętności. Akcja toczy się m.in. w poklasztornym kompleksie, w którym obecnie znajduje się Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych w Owińskach. Tu ciekawostka, gdyż w trakcie prac B+R i nad grą współpracowaliśmy z kadrą i podopiecznymi Ośrodka, co było dla nas wartościowym doświadczeniem. „Detektyw Malinowski” powstał w oparciu o nasz framework do tworzenia gier audio oraz system do orientacji dźwiękowej, opracowane w projekcie B+R. Dzięki temu gra „Detektyw Malinowski” zawiera innowacyjne rozwiązania audio odnoszące się do gameplay`u i przestrzeni dźwiękowych, które postanowiliśmy zaimplementować nie tylko do naszych przyszłych, lecz i wcześniejszej produkcji. Pozwoliło to nam również na zbudowanie trzy razy większego i tym samym znacznie bardziej złożonego, dźwiękowego świata gry niż w „Rosemary`s Fate”. Mamy nadzieję, że wpłynie to pozytywnie na atrakcyjność naszych produkcji i rozwoju innowacyjnego gatunku gier dźwiękowych.